TERAZ JE TEN SPRÁVNY ČAS NA PREDAJ NEHNUTEĽNOSTI

26 januára, 2021

Súčasná situácia sa v mnohých prípadoch mohla odzrkadliť aj v rozhodnutí predať nehnuteľnosť. Či už ste sa rozhodli alebo ešte stále uvažujete o predaji nehnuteľnosti z finančných alebo akýchkoľvek iných dôvodov, v každom prípade by ste mali vedieť, kedy je vhodné ponuku uviesť na trh. Ten správny čas je práve teraz. Prečo? Poďme sa na to pozrieť.

Aj predaj nehnuteľnosti má svoje sezóny

Pred tým ako pustíte ponuku nehnuteľnosti do sveta, by ste mali vedieť, že realitný trh sa skladá z dvoch hlavných sezón. Prvá je od februára do júna a druhá je od septembra do decembra. Tá jarná zvykne byť silnejšia. Samozrejme, aj ostatné mesiace môžete predávať nehnuteľnosť, no je potrebné rátať s menším úspechom. Faktorov, ktoré ovplyvňujú úspešnosť sezóny a ich silu je mnoho. Poďme sa bližšie venovať sezóne, ktorá je pre nás aktuálna.

Jarná sezóna praje predaju 

Začiatok tejto sezóny sa nám pomaly ale isto blíži – ideálnym mesiacom je marec. Práve v tomto mesiaci sa podľa štatistík najväčšieho britského portálu s nehnuteľnosťami Rightmove predávajú nehnuteľnosti najrýchlejšie, v priemere do 57 dní. Na zahodenie nie sú ani apríl a máj, no treba si dať pozor na veľkonočné sviatky. Dopyt vtedy prirodzene klesá. 

Najväčšie výhody predaja na jar:

  • začiatok nového roka (ľudia sú plní energie a predsavzatí)
  • kvitnúce záhrady (oceníte zvlášť pri predaji domu alebo bytu s predzáhradkou)
  • príjemné počasie, ktoré láka záujemcov k obhliadkam (ani príliš teplo, ani zima)
  • trh je najnasýtenejší (nevýhodou je ale vysoká konkurencia)

Akú stratégiu a dĺžku predaja zvoliť?

Pred samotným predajom by ste sa mali sami seba spýtať niekoľko otázok. Čo vás motivovalo k predaju nehnuteľnosti a dokedy ju potrebujete predať? Akú najnižšiu cenu dokážete prijať a naopak z akej najvyššej ceny by ste sa potešili? Ste ochotný investovať finančné prostriedky ale svoju vlastnú fyzickú prácu do renovácie nehnuteľnosti? Zodpovedanie týchto otázok vás ďalej nasmeruje k stanoveniu doby a stratégie predaja za vhodnú a predídete tak nepríjemným prekvapeniam zo strany kupujúcich. Dôležité je uvedomiť si, že v očiach kupujúcich ponuka starne a stráca svoju príťažlivosť, preto je vhodné predať ju počas prvej, maximálne druhej sezóny. Od dĺžky predaja sa odvíja aj samotná stratégia.

1.       Krátky predaj

Stratégia vhodná ak je na trhu veľa porovnateľných nehnuteľností Predaj by ste mali zvládnuť za jednu sezónu.

2.       Dlhý predaj

Je vhodný v  prípade, ak nehnuteľnosť je niečím výnimočná a nie je na trhu veľa porovnateľných ponúk. Nemáte fixný termín, dokedy potrebujete predať nehnuteľnosť. Predaj by nemal trvať dlhšie ako dve sezóny.

Ak máte aj vy svoje dôvody na predaj nehnuteľnosti, neváhajte sa na nás obrátiť. Radi vám pomôžeme predať vašu nehnuteľnosť v čo najkratšom čase za čo najvýhodnejšiu cenu.

Zdroj: www.rightmove.co.uk